Методична робота

Підвищення ефективності уроку за рахунок
інтеграції навчального матеріалу
    Ідея інтегрованого навчання нині надзвичайно актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти конкурентоздатної, спроможної забезпечити кожній людині можливість самостійно досягати тієї чи іншої життєвої мети, творчо самостверджуватися в різних соціальних сферах. Інтеграція як вимога об'єднання в ціле якихось частин чи елементів вважається необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого можна сформувати в учнів цілісну картину світу, як дидактичний засіб або принцип має втілитися в навчанні предметів у формі їх об'єднання та представлення одним цілим.
  Працюючи з учнями, я намагалася знайти такі шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу, що сприяли б самовираженню учнів, їх особистісно-ціннісному ставленню до навчання, вмінню виконувати творчі завдання. Таким шляхом є проведення уроків на основі інтеграції матеріалу, відібраного з кількох предметів та об'єднаного навколо однієї мети. Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню мислення й почуттів учнів завдяки залученню цікавого матеріалу, що дає змогу з різних аспектів пізнати якісь явища, поняття, досягти цілісності знань.
Провідна наукова ідея досвіду:
-           Удосконалення навчально-виховного процесу.
-           Сприяння творчому самовираженню учнів.
-           Сприяння особистісно-ціннісному ставленню учнів до  навчання.
-           Формування вміння виконувати творчі завдання.
Актуальність проблеми:
- Підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності, творчих здібностей учнів.
- Передбачає урізноманітнення навчальної діяльності.
- Звільнює процес виховання від примусовості, абстрактності, забезпечує відсутність психологічного тиску на дітей у навчально-виховному процесі.
- Сприяє інформаційному збагаченню мислення та почуттів учнів завдяки використанню цікавого матеріалу.
Практична  значущість досвіду  полягає у визначенні принципових підходів, обґрунтуванні форм і методів формування у молодших школярів інтегрованих знань в процесі навчання. Світ, що оточує дітей, пізнається ними в різноманітті і єдності, а найчастіше предмети шкільного циклу, спрямовані на вивчення окремих явищ цієї єдності, не дають подання про ціле явище,   дроблячи його на розрізнені фрагменти.

    Інтегровані уроки розвивають потенціал самих учнів, спонукають до активного пізнання навколишньої дійсності, до осмислення й знаходження причинно-наслідкових зв'язків, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здатностей. Більшою мірою, ніж звичайні, вони сприяють розвитку мови, формуванню вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки, формують інтегровані знання з обох використовуваних дисциплін.

Немає коментарів:

Дописати коментар